רק שיהיה ברור – אנחנו ממש לא רוצים להבהיל אתכם עם הכתבה הזו. תאילנד היא מדינה בטוחה מאוד, ואין כל סיבה שתחששו להסתובב בה לבד או בקבוצות קטנות בכל שעות היום. לצד זאת, כמו בכל מקום אחר בעולם, תמיד יהיו אנשים שיסתכלו על תיירים בתור ארנקים מהלכים, וינסו לנצל את התמימות וחוסר הידע שלכם לטובתם. לכן אספנו עבורכם מספר הונאות מוכרות, ממש קלאסיקות, שבהן כבר לא תצטרכו ליפול. היינו אומרים לכם לגזור ולשמור, אבל זה לא מגזין פיזי, אז פשוט שתפו בפייסבוק.

ארמון המלך כמעט לעולם אינו סגור לתיירים – בדקו מראש

  1. המקום שאתם נוסעים אליו? אז הוא סגור היום
    אתם עוצרים מונית או טוק-טוק ומבקשים לנסוע לארמון המלך \ למקדש הבודהה השוכב \ למשרד הרישוי. אבל איזה חוסר מזל, מודיע לכם הנהג, בדיוק היום המקום הזה סגור לרגל שיפוצים \ יום חג בודהיסטי חשוב שאתם לא מכירים \ מאורע שקרי אחר. אבל אין לכם למה להתאכזב, הנהג ישמח לקחת אתכם לכל מקום אחר שבו הוא יקבל עמלה על עצם הגעתכם. מהר מאוד תגיעו לחנות תכשיטים או בדים כלשהי, בה המחירים מופקעים ומופעלים עליכם לחצים לקנות. זה מאוד פשוט, וזו גם ההונאה הנפוצה ביותר, במיוחד בבנגקוק עמוסת התיירים.

מה עושים: אז ככה – הרוב המוחלט של האתרים התיירותיים פתוחים כל יום מעשר בבוקר ועד עשר בלילה. לפני שתצאו אליהם, בדקו את האתר הרשמי שלהם עבור שעות הפתיחה. אם יש שינוי בשעות וימי הפתיחה, האתר יודיע לכם. אם "המקום סגור", אמרו לנהג תודה בחיוך והמשיכו לחפש נהג אחר. שימו לב שגם "אנשים רגילים" שעומדים מחוץ לאותו אתר תיירותי יכולים להגיד לכם שהמקום סגור היום. לכו עד השומר בשער האתר כדי לקבל מידע רשמי ואמין. באופן כללי, אם מישהו ברחוב פונה אליכם במה שמרגיש כמו חביבות יתר, גלו עירנות.

אחרי שמיציתם את החוויה, עדיף לנסוע רק במוניות

  1. "אכפת לך שאני אעצור רגע בחנות תכשיטים?"

אם נהג הטוק-טוק או נהג המונית שלכם מבקש לעשות עיקוף קצר – משהו לא כשורה. ככל הנראה תמצאו את עצמכם בחנות תכשיטים (מזויפים לרוב), צופים בסרט מייגע על אופן הכנת התכשיטים, ואז תובלו לאולם תצוגה גדול שתתקשו לצאת ממנו מבלי לקנות משהו. בדומה להונאה הזו, אם מישהו מספר לכם שזהו היום האחרון להנחה משמעותית עבור תיירים באיזו חנות, ומפנה אתכם לשם, או אם עובר אורח מבשר לנהג שלכם שהוא מכיר מקום שמכין חליפות מדהימות בזול – ותרו על ההזדמנות. פעמים רבות משתמשים בתירוץ שהיום הוא היום האחרון של "שבוע התיירות", שמקנה לתיירים אחוזי הנחה על תכשיטים שיוכלו למכור עבור הון בחזרה בבית.

מה עושים: מבינים שאין דבר כזה "שבוע התיירות", שבחיים לא ייפול עליכם כזה מזל שתקנו תכשיטים בזול, ושבאופן כללי תפסיקו להקשיב לאנשים ברחוב ותחזרו לטיול שלכם כבר. התאילנדים הם עם מקסים וישמחו לעזור לכל תייר בדרך כלל, אבל אם אתם נדרשים להוציא כסף – לא מדובר בחביבות נטו.

חסכנו לכם עוגמת נפש. תודו לנו אחר כך

  1. אל תלכו למסעדת Sombondee Seafood Market

מודים, לקחו לנו שתי עצירות במקום כדי להבין שעובדים עלינו. המסעדה הזו לקחה שם של רשת מסעדות דומה, וזייפה מסעדה שלמה. האוכל דוחה, המחירים אסטרונומיים, והרבה נהגים ישמחו להמליץ לכם על המקום ולקחת אתכם לשם אם תבקשו המלצות על אוכל.

מה עושים: מסרבים בנימוס. ושוב, אם נכנסתם למונית – דעו לאן אתם רוצים להגיע, זה לא הזמן לבקש המלצות ועצות תיירות. בשביל זה יש לכם אותנו.

זה לא עניין של נימוס, זה פשוט החוק – מונה פועל

  1. "המונה שלי מקולקל"

מוניות בתאילנד מחויבות על פי חוק להשתמש במונה. זה לא עניין של רצון. אם המונה "מקולקל" – המשיכו למונית הבאה. אם אתם מכירים את המסלול המבוקש ויכולים להעריך מהו מחיר הגיוני לבקש (לפי שעה מאוחרת, שעות העומס וכו'), תוכלו להסכים עם הנהג על מחיר קבוע מראש. וודאו שהכוונה היא מחיר יחיד לכל הנוסעים ושאין עלויות נוספות נסתרות. עניין נוסף עם מוניות – שדה התעופה הוא מקום שבו קל יותר לנצל אתכם. מונית היא דרך מצוינת להגיע משדה התעופה למלון – אך רק באמצעות מוניות מורשות (גשו לתחנת המוניות הצהובות שבשדה התעופה, תנו את הכתובת וקבלו מונית עם מספר זיהוי וקבלה).

מה עושים: מתעקשים לשלם רק באמצעות מונה. בנוסף, שלמו סכום מדויק ועם שטרות קטנים. רמאים עשויים לקחת שטר של אלף באט, להחליף אותו בשטר מזויף ולטעון שהגשתם להם שטר מזויף בעצמכם. פרטו שטרות גדולים של אלף בעסקים גדולים ומוכרים.

צלמו הכל מראש ולא תיתפסו עם המכנסיים למטה

  1. תראו מה זה, שרטתם לי את האופנוע

השכרתם אופנוע, לקחתם אותו למספר ימים, הכל היה בסדר, ועכשיו כשאתם באים להחזיר אותו – מתגלה שיש דפיקה בצד ושריטה פה למטה. כמה חבל – שלמו אלף באט. התרמית הזו מוכרת היטב, ופעמים רבות יימצא באזור אדם אקראי עם חולצת משטרה שימהר להגיד לכם שכדאי לכם לשלם ועכשיו. חולצות משטרה כל אחד יכול להשיג, אבל סביר להניח שהמצב הבלתי-נעים הזה יגרום לכם לשלם כמה שמבקשים מכם ולעוף משם.

מה עושים: אם אתם משכירים אופנוע או אופנוע-ים (ג'ט-סקי), צלמו אותו היטב בווידאו ובתמונות מכל הכיוונים, כדי שתוכלו להוכיח שלא אתם אחראים לכל פגם שהיה כבר מראש. במקרה של עימות, אל תחששו להתקשר למשטרת התיירים ולבקש עזרה.

אם הוא לא נראה בדיוק ככה – הוא לא שוטר

  1. תראו לי תעודות

אתם הולכים ברחוב בשעה מאוחרת, כשלפתע עוצר אתכם אדם במדי משטרה ומבקש לראות תעודת זהות \ דרכון \ ויזה. איתרע מזלכם ונמצא פגם כלשהו בויזה שלכם, או בכל פרט אחר בתעודה שאותה הגשתם. אבל זה ממש לא נורא, אתם רק צריכים לשלם קנס קטן ותוכלו להמשיך בדרככם. כן, די בטוח שמנסים לעבוד עליכם.

מה עושים: בנימוס וחיוך מבקשים מאדון לא-שוטר לראות את התג שלו (זו בקשה לגיטימית לחלוטין), ושואלים מה בדיוק הבעיה עם התעודה שלכם. ברוב הרחובות הגדולים תמצאו שוטרים רבים במדים חומים ליד ניידות משטרה, אל תחששו לפנות אליהם, או להתקשר למשטרת התיירים. סביר להניח שהרמאי יניח לכם ויסתלק בשלב הזה.

כן, בעיקרון כל אחד יכול לשדוד אתכם

  1. כייסים

אין לנו רעיון לתיאור צבעוני במיוחד. כייסים פשוט גונבים לכם את הרכוש מתוך הכיסים.

מה עושים: שווה להשקיע כסף בתיקים חסיני גניבה, לשים שטרות גדולים בחגורות כסף בטוחות וסמויות, ולא להסתובב עם יותר מדי מזומן בבת אחת. אל תשימו ארנקים וניידים במקומות גלויים, והשאירו מסמכים חשובים במלון, ועדיף שבכספת אם ישנה אחת.

 

עצות נוספות:

-שימו לב לעודף שאתם מקבלים עד שתזהו בקלות את השטרות והמטבעות.

-הימנעו ממועדוני חשפנות, הימורים או זנות (גם כי יעבדו עליכם בטוח וגם, אתם יודעים, בשביל המוסר).

-אם אתם מפקידים את התיקים שלכם בתא המטען של אוטובוס או רכבת לילה, קשרו אותו לחלק באוטובוס בעזרת מנעול שרשרת קטן. לא צריך מנעול קריפטונייט, רק להפוך את התיק שלכם לפחות אטרקטיבי לגנבים.

-השכירו כלי רכב עם רישיון בינלאומי בתוקף בלבד. על הרישיון להיות עליכם בכל זמן שאתם משתמשים ברכב.

-אל תשכירו אופנוע ללא רישיון לאופנוע. יהיו מקומות שירשו לכם להשכיר גם בלי רישיון, אבל במקרה של תאונה – אין לכם ביטוח והעלויות לטיפול רפואי בחו"ל ללא ביטוח יכולות להגיע למאות אלפי שקלים.

 

מספרים חשובים לתיירים (עם סים מקומי):

-משטרת התיירים: 1155.

-מרכז סיוע לתיירים: 1672.

-משטרה: 191.

-אמבולנס: 1554.

-כיבוי אש: 199.


לחופשה מושלמת בתאילנד במחירים הכי טובים לחצו כאן

דברו איתנו