לכולנו קרה שהתאכזבנו ממקום או שירות. יכול להיות שזה המלצר במסעדה או החדר במלון. אולי שילמנו הרבה ואנחנו מרגישים שהגיע לנ והרבה יותר ממה שקיבלנו. רובנו מחליטים לא לחזור לאותו מקום שוב ולספר את סיפורי הזוועה שלנו לכל מי שרק יסכים להקשיב. חלקנו הולכים צעד נוסף וכותבים ביקורת שלילית כדי להזהיר ולהרתיע אחרים. מקצתנו הולכים קצת רחוק מדי וכותבים ביקורת קטלנית על המקום. כשזה קורה בתאילנד, כנראה שהתגובה אפילו יותר חריפה מהביקורת המקורית.

זה בדיוק מה שגילה תייר אמריקאי ששהה במלון Sea View בקו-צ'אנג. הסיפור מתחיל בתחילת השנה, לפני שהקורונה עשתה לנו סדר במה חשוב ומה קצת פחות, והתיירות בתאילנד הייתה בשיא פריחתה. התייר, ווסלי ברנס, פרסם ביקורת קטלנית נגד המלון באתר טריפ אדוויזור ובאתרים נוספים במקביל. הוא כתב כי הצוות היה בלתי ידידותי ושהתעלמו ממנו רוב הזמן. "מנהל המסעדה היה גס רוח ומלא בעצמו", כתב, "ישנם מלונות אחרים עם צוות טוב יותר וידידותי יותר. הימנעו מהמקום הזה כאילו הוא וירוס הקורונה". 

תחילת הסכסוך, על פי המלון, במקרה שבו התייר הביא למלון בקבוק אלכוהול וסירב לשלם את דמי החליצה עבורו. אחרי וויכוחים רבים, פרסם ברנס עוד ועוד ביקורות שליליות נגד המלון. בתגובה עדכנית יותר, מחודש יוני, האשים את המלון בהתנהלות שמזכירה "עבדות מודרנית". הביקורת הזו, שבינתיים נמחקה מאתר טריפ אדוויזור, כנראה שהקפיצה את הפיוז של בעלי המלון.

בתאילנד קיים חוק למניעת הכפשה, שחוקק במקור כדי להגן על משפחת המלוכה. כל מי שטייל בתאילנד יודע באיזו חומרה רואים התאילנדים את הזלזול בבית המלוכה. על פי החוק, אסור לקלל, להשפיל או להעליב כל דבר שקשור לבית המלוכה, גם אם מדובר בתמונה או פסל. על גבי החוק הזה, "רכבו" בעלי המלון כאשר הגישו תלונה נגד התייר. בעקבות התלונה, התייר נעצר למספר ימים והיה עליו לשלם ערבות. בנוסף, הוא עומד בפני סכנת מאסר לתקופה של עד שנתיים, לצד קנס של 6,300 דולר. 

"בחרנו להתלונן על התייר כדי ליצור הרתעה", אמרו מהמלון, והוסיפו כי הם מבינים שהצעד נראה קיצוני, אך מכיוון שהביקורות שלו המשיכו להגיע ולא ניתן היה ליצור קשר איתו, זו הייתה הדרך היחידה להפסיק אותו. חשוב להגיד שסביר להניח שאין לכם סיבה לפחד מגורל דומה, גם אם תכתבו ביקורת שלילית על מלון בתאילנד, אבל אולי כדאי לחשוב פעמיים לפני שמגזימים עם התיאורים וחורגים לאזורי הדיבה. ואולי הרעיון הכי טוב הוא להגיע מראש למלון עם ביקורות טובות.

דברו איתנו