לפני שניכנס לפרטים של הכתבה הזו, בואו נגיד קודם את מה שאנשים נוטים לשכוח ואז להתחרט: אל תשכרו אופנוע בתאילנד אם אין לכם רישיון. למעשה, אל תשכרו אופנוע בשום מקום אם אין לכם רישיון, אבל בתאילנד אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם מסבירים לשוטר מה אתם עושים על הכביש, או מסבירים לחובש מה אתם עושים… *על* הכביש. כן, יהיו מקומות שיניחו לכם לשכור אופנוע בלי לשאול יותר מדי שאלות, ואז יחתימו אתכם על טופס, שבעיקרון אומר שכל מה שקורה לכם הוא באחריותכם. אל תיקחו את הסיכון. אוקיי, עכשיו סיימנו עם האזהרות והמצפון נקי.
בצ'יאנג מאי תוכלו למצוא השכרת אופנועים כמעט בכל רחוב. רוב המקומות מציעים קטנועים בנפח מנוע של בין 110-125 סמ"ק, לנהגים פחות מנוסים, או עבור מי שרק רוצה להסתובב בנוחות בפרברים. מחיר ההשכרה ליום הוא לכל היותר 300 באט, וצפו לכך שיבקשו מכם את הדרכון שלכם כפיקדון. יש מקומות שיסתפקו בפיקדון מזומן. ישנן גם מספר חנויות אופנועים (לא מעט) שמציעות אופנועים רציניים יותר להשכרה. עבור המסלולים המומלצים שלנו, כדאי להצטייד באופנוע בעל נפח של 125 סמ"ק ומעלה, כדי שלא תמצאו את עצמכם מידרדרים במורד העליות התלולות. הרבה תיירים מסתפקים באופנוע ושוכחים מציוד בטיחותי. אל תשכחו מציוד בטיחותי. וודאו שאתם שוכרים גם קסדה, מעיל, נעליים סגורות. אל תהיו מהתיירים הדוחים שנוסעים בכפכפים ובלי חולצה. גם אם אתם נהגים מעולים, תרבות הנהיגה בתאילנד פחות ממדהימה. בנוסף, אתם נראים דוחים כשאתם מסתובבים ככה.
מסלול #1 – מתפתלים אל דוי סותפ
המקדש המוכר ביותר של העיר, ממוקם בראש הר בעל שם דומה. זהו המסלול הפופולרי ביותר עבור אופנוענים. העלייה מראשית ההר אל המקדש תיקח לכם כעשרים דקות של נסיעה ללא עצירות (זו נסיעה מפותלת מאוד, אז קחו אותה לאט). אבל אם תמשיכו במעלה ההר, תמצאו את המקדש הפחות מוכר – וואט פה לאט – מקדש חבוי שנבנה לצד מפל בודד. בהמשך, גבוה יותר, תגיעו לדוי-פוי, פסגת ההר ומקום מושבם של שבט ההמונג. הכפר שבו חי השבט הפך בשנים האחרונות למעט תיירותי, אבל הוא עדיין מדהים ביופיו, והנוף הנשקף ממנו הוא סיבה טובה מספיק כדי להגיע.
מסלול #2 – נוסעים במעגלים
אם אתם מחפשים לצאת מהעיר ולהיות מוקפים בטבע הפראי של צפון תאילנד, קחו את המסלול בשם "לולאת סמואנג". עלו על הדרך הראשית של צ'יאנג מאי (כביש 107) בכיוון צפון, צאו שמאלה לכביש 1096. עצרו בעמק מה סה (Mae Sa) ובקרו במפל! המשיכו על הכביש הזה ופשוט תיהנו מהנוף. בערך באמצע הדרך תגיעו לנקודת תצפית פשוט מדהימה. התחברו בהמשך לכביש המהיר 1269 וכך תשלימו מעגל שלם סביב ההר, כאן מתחיל החלק היפה ביותר של המסלול. ללא עצירות, תבלו בלולאה מספר שעות, אבל אנחנו ממליצים לעצור בכמה בתי קפה ונקודות תצפית, ולהקדיש את היום לנופים המדהימים.
מסלול #3 – אל פסגת ההר
אין יותר מדי ניווט במסלול הזה. אתם למעשה נוסעים לפסגת ההר הגבוה ביותר בכל תאילנד בשמורת הטבע דוי אינתנון (Doi Inthanon). זו אחת משמורות הטבע היפות ביותר בעולם, ורק הנסיעה דרכה כדי להגיע לפסגה שווה את היציאה. צאו מצ'יאנג מאי לכיוון צפון ועלו על כביש 1013. הכביש הזה יוביל אתכם במשך שעתיים כל הדרך עד לפסגת ההר שבמרכז השמורה. שימו לב שהכניסה לשמורה כרוכה בעלות של 300 באט, וגם שלא משנה כמה חם ביום שיצאתם, כנראה שבפסגה יהיה קר (ובחורף קר מאוד), אז הצטיידו בהתאם.
מסלול בונוס – למשקיענים
עד עכשיו נתנו מסלולים לחצי יום עד יום שלם. אבל אם בא לכם לקבל את החוויה המלאה, הקדישו סוף שבוע לטיול רציני על אופנועים רציניים. האפשרות הטובה ביותר שאנחנו יכולים לחשוב עליה היא הנסיעה לצ'יאנג ראי. חוץ מזה שבסוף הדרך מחכה לכם עיר קטנה ויפהפייה עם אחד המקדשים המיוחדים והמעניינים ביותר בתאילנד, בדרך לשם תראו את ההרים המופרסמים ביותר במדינה, ותעברו קילומטרים ספורים מהגבול עם מיאנמר. עליכם לעלות על כביש 107 בכיוון צפון, ואז ממנו לעלות לכביש המהיר 1089. ככל שתצפינו, הכבישים יהפכו מחוספסים יותר, אז בואו מוכנים לנסיעה מאתגרת. כדאי לתכנן מראש עצירה במיי סאלונג (Mae Salong), כפר סיני יפהפה בו חיים כיום שבטי הרים רבים. כמובן שלא מומלץ לנסוע ולחזור לצ'יאנג מאי באותו יום (צד אחד ללא עצירות ייקח כארבע וחצי שעות). תכננו לינה בצ'יאנג ראי, ואפילו יום רגוע בעיירה לפני שתעלו שוב על האופנועים ותחזרו לצ'יאנג מאי.